Earth hour 23 mars

Earth Hour startade år 2007 i Sydney på initiativ av WWF i Australien som ett sätt att uppmärksamma landets beslutsfattare kring klimatfrågan.

WWFs Earth Hour har nu blivit världens största klimatmanifestation och arrangeras nu för artonde året. Earth Hour 2024 infaller den 23 mars kl 20.30-21.30.

Genom att släcka belysningen under en timme vill man skicka en stark signal till världens beslutsfattare att agera och ta klimathotet och hotet mot den biologiska mångfalden på allvar, dels att öka medvetenheten om klimatförändringarna och att göra förändringar på lång sikt för att anamma en mer hållbar livsstil.

Linköpings kommun arrangerar ett evenemang i Domkyrkan där  Naturskyddsföreningen tillsammans med flera andra aktörer kommer vara på plats. Kom gärna förbi för att prata med oss om vår förening, våra aktiviteter, samt naturen och planeten såklart! Det kommer även bjudas på eldshow, musikframträdande och miniföreläsningar med klimattema!