Arbetsgrupper i Linköping

Just nu finns följande arbetsgrupper i Linköping:

Handla-miljövänligt gruppen

I den här gruppen samlas alla intresserade av en miljövänligare och hälsosammare konsumtion. Vi har två aktiviteter som återkommer varje år, den ena är Klädbytardagen i april och den andra är Miljövänliga veckan i oktober som i år har temat hudvård. Förutom detta så brukar vi även anordna föreläsningar och studiebesök. Just nu arbetar vi för fullt med Ekomässan, en fullspäckad dag med fokus på ekologiskt och hållbarhet.

Vill du komma i kontakt med gruppen, maila till handla.miljovanligt.linkoping@gmail.com eller besök vår Facebooksida!

Skogsgruppen

I den här gruppen möts alla som på ett eller annat sätt är intresserad av skog. Vi träffas och byter lärdomar med varandra, hittar på aktiviteter, utflykter till skogsområden och studiecirklar. Målet är att öka våra egna kunskaper om skog och intresset bland allmänheten samt kartlägga värdefull skog i länet för att bevara dessa områden.

Om du vill vara med och ta del av diskussioner och nyheter, gå med i mail-gruppen! Du mailar bara till: ostgotaskogsgrupp-subscribe@yahoogroups.com och sen får du ett bekräftelsemail. På Facebook heter vår grupp Skogsgruppen Naturskyddsföreningen Östergötland

Skötsel av ängen

Att sköta föreningens äng är en återkommande aktivitet som börjar i april med att räfsa ihop höstens löv och kvistar, även kallat fagning. Ängen är även platsen för vårt Valborgsmässofirande som har blivit en tradition inom föreningen. I slutet av sommaren, juli-augusti, är det dags för att genomföra slåtter av ängen.

Läs mer om ängen under Natur i Linköping!

Vill du vara en del i skötseln av ängen kontakta Björn Ström via mail bjorn_strom@telia.com eller telefon 013-10 34 51