Lär dig spåra djur i snön

Nu hoppas vi på snö även denna vinter, Den gör skogen vacker, men också intressant, för då kan vi utläsa ur spåren vilka arter som finns där. Det kan vara näbbmöss, skogsmöss, sork, bäver, hermelin, mård, mink,utter, ekorre, skogshare, älg, rådjur, dovhjort, kronhjort, vildsvin, tamkatt, tamhund, lodjur eller varg. Men också orre, tjäder, korp och andra fåglar.
Ibland bakspårar vi för att se vad djuret haft för sig.
Vi är ett gäng som brukar samåka från Linköping när det ljusnat och komma tillbaka vid skymningen. Några av oss har mångårig erfarenhet, och vi tar med fälthandböcker som tips.
Var och en tar med sig matsäck och sittunderlag, gärna kikare. Grova skor och helst kängor. När det är dags för lunch, gör vi upp en liten eld med medhavd ved, på brandsäker plats, så att man kan grilla.
Vädret är helt avgörande för när och var det är bäst att ge sig ut. Därför kan vi inte sätta något datum nu, utan vi gör så här:
Om Du är intresserad av att få meddelande med någon veckas eller kanske bara ett par dagars förvarning om när vi åker ut, skicka då ditt namn och E-postadress och eventuellt även telefon/mobil-nummer till mig, så hör jag av mig.
Välkommen!
Göran Toss, goran.toss@gmail.com, 0768-306064