Praktisk information inför Ekomässan 21 maj 2016

Nu är det inte långt kvar till Ekomässan! Här kommer lite praktisk information inför dagen.

Kontantbetalning

Ekomässan är ett gratis evenemang men det kommer att finnas möjlighet för dem som vill att handla av våra utställare. I och med detta vill vi informera om att en del av våra utställare kommer endast att kunna ta emot kontantbetalning medan man hos andra kan betala med kort eller swish.

Mat

Det kommer att finnas servering av mat och fika på Ekomässan och det som serveras är ekologiskt såklart! På menyn finns sallader, större mackor och mindre frallor samt fikabröd, te och kaffe.

Transport

Det finns goda kollektiva förbindelser till Ekomässan, de närmaste busshållplatserna är Barnhemsgatan och Länsstyrelsen. Klicka på respektive hållplats för att se busslinjer som trafikerar hållplatsen.  Ta man cykeln så finns det cykelparkering på innergården. Bilparkeringen på Fontänens innergård kommer att vara avstängd, i och med detta hänvisar vi till parkeringshuset Akilles.

Lokaler

Ekomässan kommer äga rum på Fontänen (Västra vägen 32 i Linköping), våra utställare kommer att finnas i Vagnhallen medan föreläsningarna genomförs i rummet Vegesacks. Lokalerna finns i samma byggnad och är handikappanpassade, entrén är på innergården.