Elektronikåtervinning och idébytarknytis

Här kommer inbjudan till fler kemikalie- och handla-miljövänligt-aktiviteter under hösten!

Vad händer med våra gamla datorer, mobiltelefoner och mikrovågsugnar när vi inte längre har användning för dem? Följ med på studiebesök till Sims Recycling Solutions och se deras världsledande återvinning av elektronikskrot! Måndagen den 3:e november är vi välkomna till deras anläggning i Katrineholm. Vi samåker i bilar från Östergötland, exakt tid och plats avgörs när vi ser vilka som följer med. Observera att du behöver föranmäla dig!

• Dag: Måndagen den 3:e november
  • Tid: Kl 12:30-17:00 (beräknat från Linköping, tider från andra orter kommer att bestämmas senare)
  • Plats: Samåkning från Östergötland
  • Föranmälan: kemnet.ostergotland@gmail.com eller handla.miljovanligt.linkoping@gmail.com senast onsdagen den 22:a oktober (meddela om du har möjlighet att ta bil)

Boka också in onsdagen den 19:e november, då det blir idébytarkväll med ekologisk fikaknytis! Ta med dina frågor och dina bästa tips kring miljövänliga och giftfria lösningar i vardagen (var köper man… hur kan man använda gamla husmorsknep för att… jag vill lära mig laga vegetariskt…). Vi hjälps åt och tipsar varandra. De som vill tar med sig ekologiskt fikabröd så gör vi en liten buffet, föreningen bjuder på kaffe/te. Ingen föranmälan.

• Dag: Onsdagen den 19:e november
  • Tid: Kl 18:30-20:30
  • Plats: Naturcentrum i Trädgårdsföreningen (Linköping)

Vi vill också passa på att påminna om Klädbytardagen i Naturcentrum (Linköping) lördagen den 4/10. Mer information finns på följande länk: http://www.visitostergotland.se/sv/products/180510/Kladbytardag/